Mini botanisk trädgård

Min lilla "botaniska" trädgård börjar bli klar! 😊😊 


Började med att gräva ur gammal jord. Sedan la jag täckmatta. Skar ut lite kryss bara för att jorden ska andas lite under allt. Sedan fyllde jag på fyllnadsjord (en billigare jord bara för att ersätta den gamla. Sedan la jag ut pallarna som jag vill att de ska ligga. Och efter det satte jag grus runt till gång runt pallarna.



Rutan som är utan pallkrage men jord i - ska jag sätta plattor på som krukor med olika kryddor kan stå stadigt på. Sedan är det bara att sätta frön! 
Av dom stora stenarna som jag grävde bort ska jag sätta i en hög med krukor i till lavendel så att det doftar gott 😊

Till höger om landet ska jag bygga ett litet växthus av gamla fönster och bakom landet ska jag göra någon form av vägg för att rama in. 

- Det blir nog bra när det blir klart
Publicerat i Allmänt
#1 / / Linnéa Björnfot:

Superkul att läsa om hur du fixar och donar! Vill komma o hälsa på nästa gång jag och Matt är i Sverige på besök! :)

Svar: Ja gör gärna det! Hade varit jätte trevligt! När är du i Sverige nästa gång ? Bor ni i Australien nu eller? 😊😊
Johanna Åberg

#2 / / Linnéa Björnfot:

Vet tyvärr inte när vi kommer, men förhoppningsvis någon gång nästa år! Och japp vi bor i Australien, iallafall ett par år till sen får vi se hur det blir :)

Svar: Ok! Vad spännande det måste vara! Annars kanske vi kommer och hälsar på er! :D Micke har vänner i Australien också.
Johanna Åberg