Soffbord av lastpallar

 
När jag flyttade in till min nuvarande lägenhet så hade jag i stort sätt inga möbler. Bara min säng och lite små saker. Hade beställt en soffa från Ikea men ville ha ett matchande bord till. Har blivit så inspirerad av Ernst, och i ett program såg jag honom göra ett bord av lastpallar. Bestämde mig därför att göra ett sådant. Fick två lastpallar av ett företag som ändå hade tänkt slänga dom då de var ganska slitna. vilket är bättre! Fick slip ner dessa pallar ganska mycket började med ett grovt sandpapper för att sedan avsluta med ett mjukt, för att få en snyggare yta. Var lite osäker på om jag skulle betsa eller måla bordet. Ville ju att det skulle se lantligt slitet ut. Men insåg att det är bättre att måla det, för att det ska bi lätt att tvätta av fläckar osv. Så jag grundmålade pallarna för att sedan använda halvblank vit färg. Målade inte själva sidorna på bordet heltäckande eftersom jag ville att det skulle se mer slitet ut. Sedan köpte jag hjul på Biltema.