Det fula bordet blev som ankungen, vit och ståtlig.


 
 
Hos min syster i hennes kök stod det ett fult slitet brunt bord som hon bara hatade. Det var egentligen inte hennes utan den hade stått där sen hon flyttade in eftersom den då var halvt möblerad. De flesta saker hade hon lyckats få ut och ställt på vinden. Då hon var beredd att göra sig av med detta, såg jag min chans. Viste ju att det kunde bli så fint med annan färg. Frågade hyresvärden om jag kunde ta det, då det ändå var slitet fult och brunt.
 -  viket jag fick. Fick slipa ner bordet ganska rejält då det var en gammal ful mörkbrun färg över hela bordet. sedan fick jag grundmåla det ca två gånger och sen färga det i halvblank vit färg. Min miss har varit att inte lägga en lack yta på färgen sedan för att förhindra olika fläckar att tränga sig in. Har därför fått lite kaffe fläckar som vägrar att ge med sig och försvinna. Så jag kommer får göra om själva skivan senare. Och då är det bara att börja om. Men man lär sig med tiden. Detta var förresten mitt första projekt också så därför antar jag att det blir helt acceptabelt att misslyckas=)